Title
Methodology to carry out medical meeting online, based on low-cost solutions
Date Issued
2022
Access level
metadata only access
Resource Type
conference paper
Author(s)
Publisher(s)
Association for Computing Machinery
Abstract
One of the effects of the COVID-19 pandemic is the adaptation of most of the activities remotely or virtually, in the case of medical appointments, in the different specialties other than emergencies produced by COVID-19. Most of them continued in the format through online appointments. One of the important processes in medical evaluations is related to the so-called specialist boards, where special cases are evaluated, for which several physicians must be connected online, in addition to being able to make reports jointly. In this paper we develop a methodology to perform medical meetings of specialists, using a platform dedicated to the use in video games, through the DISCORD tool interconnectivity from various devices is performed, the results demonstrate the interactivity and applicability of the methodology, so it can be applied in different processes where interconnectivity between different devices and the concurrence of several users is required. We present a methodology to configure virtual appointment rooms, the results allow us to verify that the methodology can be replicated and scaled according to the needs.
Uno de los efectos de la pandemia COVID-19 es la adaptación de la mayoría de las actividades a distancia o virtualmente, en el caso de las citas médicas, en las distintas especialidades de urgencias producidas por COVID-19. La mayoría de ellas continuaron en el formato a través de citas online. Uno de los procesos importantes en las evaluaciones médicas está relacionado con las llamadas conjuntas de especialistas, en las cuales se evalúan casos especiales, para lo cual varios médicos deben estar conectados en línea, además de poder realizar informes de manera conjunta. En este trabajo desarrollamos una metodología para realizar juntas médicas de especialistas, utilizando una plataforma dedicada al uso en videojuegos, a través de la herramienta Discord, en la que se realiza la interconectividad desde varios dispositivos. Los resultados demuestran la interactividad y aplicabilidad de la metodología, por lo que puede ser aplicada en diferentes procesos en los que se requiera la interconectividad entre diferentes dispositivos y la concurrencia de varios usuarios. Se presenta una metodología para configurar salas de citas virtuales, los resultados permiten comprobar que la metodología puede ser replicada y escalada de acuerdo a las necesidades.
Start page
74
End page
78
Language
English
OCDE Knowledge area
Biotecnología relacionada con la salud
Ingeniería médica
Subjects
Publication version
Version of Record
Scopus EID
2-s2.0-85159711564
Resource of which it is part
ACM International Conference Proceeding Series
ISBN of the container
978-145039712-4
Conference
5th International Conference on Sensors, Signal and Image Processing, SSIP 2022
Sources of information:
Directorio de Producción Científica
Universidad ESAN
Universidad Privada Peruano Alemana